Huvudsidor:
Helsingborgs Stads Spårvägar & Bussar
HRRJ, Helsingborg-Råå-Ramlösa Järnväg
Fotografier från 1891 - 1967
Från HTMF:s samlingar


HTMF:s samlingar - All rights reserved www.sundsutsikt.se
HTMF:s samlingar,
bilder och vykort
Bussar
1928-1976 :
Galleri 1
Galleri 2


Klicka på bilderna för att förstora
Spårvagnar
Centrum
och Norr :
Galleri 1
Galleri 2


HRRJ
Galleri 2
Klicka på bilderna
för att förstora
Vänster: Personvagn vid Centralstationen, cirka år 1910
Mitten: Motorvagn nr 4 vid  Centralstationen, år 1924
Höger: Motorvagn nr 4 vid Centralstationen, år 1924
Vänster: Motorvagn nr 5 vid Centralstationen, år 1924
Mitten: Motorvagn nr 5 med personvagnar vid Triangeln år 1907
Höger: Motorvagn vid Ramlösa Östra, år 1914-1915
Vänster: Personvagn nr 21
Mitten: Tågmöte vid Triangeln, år 1916-1917
Höger: HRRJ kontaktledning kvar i Karl Krooksgatan vid Gustav Adolfskyrkan, år 1925
Vänster: Interiör från en HRRJ personvagn
Mitten: Motorvagn nr 3, år 1906
Höger: Plattform på en personvagn
Vänster: Släpvagn nr 24, år 1907
Mitten: Ramlösa Brunn, år 1910-1912
Höger: Motorvagn nr 5 vid Ramlösa Brunn, år 1907
Vänster: Personvagn nr 21
Mitten: Motorvagn nr 5 vid Centralstationen, cirka år 1921
Höger: Släpvagn nr 24 vid Centralstationen, midsommarafton 1915
Vänster: Motorvagn nr 3 utanför vagnhallen vid Triangeln, år 1920
Mitten: Torvladan, senare smedja och godsvagnsstation vid Triangeln, cirka år 1920
Höger: Godsvagn littera Pm vid Triangeln,  år 1920
Vänster: Godsvagn littera Pm vid Triangeln, år 1920
Mitten: Lok nr 2 vid leveransen vid Triangeln, år 1907
Höger: Lok nr 2 vid leveransen vid Triangeln, år 1907 (alternativ bild)
Vänster: Lok nr 2 under provkörning vid Kopparverket, år 1907
Mitten: Lok nr 1 vid Triangeln, år 1924
Höger: Lok nr 2 vid Triangelns norra bangård, år 1949
Vänster: Förarhytten i lok nr 2, år 1907
Mitten: Förarhytten i lok nr 2, år 1907
Höger: Lok nr 2 i orginalutförandet, år 1907
Vänster: Lok nr 2 i orginalutförande, år 1907
Mitten: Lok nr 1 i orginalutförande vid bredgatan, år 1914-1915
Höger: Lok nr 2 i orginalutförande, år 1907
Vänster: Lok nr 1 efter ombyggnaden år 1951 vid Triangelns norra bangård
Mitten: Lok nr 1 på Plåtförädlingsspåret
Höger: Lok nr 1 på Plåtförädlingsspåret
Vänster: Transport av balkar till bygget av den nya vagnhallen, år 1957
Mitten: Lok nr 1
Höger: Lok nr 1
Vänster: Spårvägens godspår vid Sandgatan, cirka år 1950 
Mitten: Lok nr 1 och Kopparverkets eget diesellok vid Kopparverket, år 1967
Höger: Kostabanans grundare A.F Hummel  ståendes bakom HRRJ:s godsvagn nr 34
HRRJ
Helsingborg-Råå-
Ramlösa Järnväg
HRRJ:s historia
Galleri 1
Galleri 2
Galleri 3